Ergonomie en efficiëntie hand in hand

Ergoswiss ontwikkelt en produceert sinds 25 jaar hoogteverstellingen, hefsystemen en hefzuilen voor uiteenlopende toepassingen. Ergonomisch vakmanschap dat wereldwijd gewaardeerd wordt. Zij ondersteunen klanten van verschillende sectoren en vakgebieden: producenten van bedrijfs-, montage- en laboratoriumwerkplekken, fabrikanten uit de meubel- en kantoormeubelindustrie of bedrijven werkzaam in de algemene machinebouw.

Waarom koos Ergoswiss Benelux voor Odoo?

Als internationaal actief bedrijf beschikt Ergoswiss Benelux B.V. over een gevarieerd portfolio. Omdat ze waarde hechten aan de Zwitserse kwaliteit (alle Ergoswiss lift systemen zijn bijvoorbeeld nog steeds geproduceerd in Widnau – Switzerland), willen ze een hoge standaard kunnen hanteren:  snelle support, maatwerkoplossingen voor individuele behoeften, persoonlijke advies wereldwijd, en korte levertijden. Uiteindelijk is alles gericht op het verbeteren van de levenskwaliteit en het voorkomen van gezondheidsproblemen door betere ergonomie.

Ze hadden dus ook een bedrijfssysteem dat op hun niveau was afgesteld. Daarom koos Ergoswiss Benelux voor Odoo, een “ergonomisch” ERP-systeem dat goed aansluit bij hun wens voor efficiëntie en comfort op de werkplek. Odoo’s heldere en intuïtieve ontwerp plus aanpasbare modules voldoen aan hun behoeften.

Voorheen kampten ze met enkele uitdagingen: 

  • Processen en data waren over meerdere platforms verspreid, wat inefficiënties veroorzaakte.
  • De integratie met Prestashop was suboptimaal, waardoor orders met de hand overgenomen werden naar hun systeem.
  • Daarnaast bestond de noodzaak om productieorders te automatiseren en voorraadbeheer te verfijnen voor  hogere nauwkeurigheid en meer inzichten voor procesoptimalisatie.

Procesverbetering

Na de implementatie en “finetuning” van Odoo zijn er duidelijke verbeteringen zichtbaar die de bedrijfsvoering stroomlijnen:

  • De contactendatabase is geüpdatet en specifiek gemaakt voor elk bedrijfsonderdeel, inclusief aangepaste prijslijsten per contact. De productdatabase is verrijkt met extra informatie zoals gewichten, leveranciers, routes, barcodes en prijslijsten. 
  • De integratie met de webshop is verbeterd door ontbrekende koppelingen toe te voegen en de import van nieuwe klanten te optimaliseren (naadloze overdracht van klantgegevens en bestellingen).
  • De documenten module en de betalingsinterface zijn verbeterd.
  • Door de UPS-integratie voor het automatisch aanmaken van leveringen en labels in te stellen, kunnen zendingen sneller verwerkt worden.
  • Door de verbeteringen in de Productie en Barcode modules, is er nu een betere ondersteuning voor geautomatiseerde productieorders en accurater voorraadbeheer.
  • De Email Marketing module zorgt voor effectiever communicatie met klanten.

Met de implementatie van Odoo’s ERP-systeem heeft Ergoswiss haar operationele efficiëntie verbeterd. We hopen dat dit ten minste een klein verschil heeft gemaakt voor hun meer dan 6.000 klanten wereldwijd.