Uitzicht op rendement uit Odoo e-commerce?

Multi-channel verkoop: Odoo webshop of bijvoorbeeld Magento?


Odoologic is al jarenlang actief als e-business integrator. e-Commerce als subdomein heeft voor ons geen geheimen. We zijn handig met de webshop van Odoo, maar staren ons niet blind op één oplossing.

Afhankelijk van welke kanalen u wilt bedienen kan een met uw Odoo backoffice gekoppelde webwinkel op basis van Magento of WooCommerce een effectievere oplossing blijken te zijn. Maar er spelen vast veel meer factoren binnen uw organisatie bij de architectuur-afweging.

Elke webshop een parel

De verwachtingen bij de consument over de online experience zijn tegenwoordig hoog. E-commerce vraagt om perfectie.

Een webshop is net als een echte winkel. Vindbare producten, aantrekkelijk vormgegeven, en aangeboden tegen de juiste prijs. Vaak is er behoefte aan een bestelconfigurator.

Alles moet kloppen. Frictieloos bestellen en betalen via het web. De cart-functie ook juridisch correct. Zelf verzenden of samenwerken met een fulfilment organisatie.

Maar wel met een perfecte gegevensintegratie voor een vlekkeloze 7x24 uurs operatie. Welke IT-aspecten spelen hierbij een belangrijke rol? In ieder geval dataintegratie. Integratie met voorraadbeheer, integratie met payment providers en logistieke partners. Integratie met pakketdiensten voor track-and trace codes. Ach, het is best te overzien als je het gezien hebt.

Odoo • Tekst en afbeelding

Standaard mogelijkheden voor B2C/B2B verkoop

Odoo Webshop

Publiceer eenvoudig uw producten vanuit de Back-Office en deel ze in in e-commerce categoriën. De online bezoeker kan hierdoor eenvoudig de producten vinden en toevoegen aan het winkelmandje.

Alles vanuit één database en direct gekoppeld met de back-office

Vanuit de back-office van Odoo, worden de producten gepubliceerd naar de webshop. Er is één en dezelfde database. Dus geen dubbel werk en volledig transparant. 

Odoo Productvarianten

Maak gebruik van Product Varianten, zoals kleur, afmeting en Materiaal. Up-sell door het toevoegen van optionele producten. Door gebruik te maken van optionele producten krijgt een bezoeker na het selecteren van het product en het uitchecken van het product een optioneel product aangeboden in de winkelwagen. Denk bijvoorbeeld aan onderhoudsproducten of het aanschaffen van extra garantie. 

Klant-specifieke prijsafspraken

Laat alleen de klant-specifieke prijzen zien, zodra deze is ingelogd



 

Odoo + afbeelding en tekst

Customer Service

Er is altijd behoefte aan after-sales bij het leveren van producten en of diensten.

Odoo biedt de mogelijkheid voor klanten om het proces van online bestellen, leveren, facturatie, service en retouren online te volgen.

Efficiënter kan eigenlijk niet.

 

50,000+ bedrijven gebruiken Odoo om hun bedrijf te laten groeien.

Doe mee en maak uw bedrijf sterker.